Mandulás Ghoriba Gluténmentes

Ghoriba mlouza másnéven. Ezen a recepten nem változtattam semmit. Ez egy már így létező recept volt, ami lisztmentes. 

Hozzávalók:

250 gramm mandula őrölve (házilag készítsd, így biztosan mentes mindentől) 

50 g porcukor

1 citrom héja

1 nagy tojás sárgája

1/2 teáskanál sütőpor


Formázáshoz: 
kb 200 gr porcukor
1/4 csésze narancsvirág víz (vagy csak víz)

Díszítéshez 

egész mandula (nem kötelező)

Booking.com


Elkészítés: 


Egy nagy tálban keverd össze a mandula pasztát, a citromhéjat, a tojássárgáját és a sütőport. Masszív tésztát kell kapni, ami erőteljes nyomásra enged csak. (Nem eshet össze) Ha akarsz nyomkodhatsz minden ghoriba tetejébe egy egy szem mandulát. 

Melegítsd elő a sütőt 180 ° C-ra. Készíts elő egy tepsit sütőpapírral kibélelve. Öntsd egy tálba a cukrot, egy másikba a narancsvizet. 

Mártsd a kezed a vízbe, és formázz golyót a tésztából, majd forgasd alaposan a porcukorba. Tedd a tepsire és egész picit nyomd le a tetejét. Amikor mind készen van, mehet a sütőbe 10-15 percre. Nem szabad addig sütni amíg megkeményedik, mert akkor ha kihűl szikla lesz belőle. Kivételekor még lágynak kell lennie. Amint kihűl megszilárdul. 

Teával tálald